פישוט לשוני מיועד להנגיש את המרחב הפיזי והדיגיטלי לאנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית (מש"ה).
הנגשת מידע היא אחת המטרות החשובות בהנגשת המרחב הציבורי. שילוט והכוונה ברורים, כמו גם טקסטים נגישים, מסייעים למקבלי השירות להבין את המסרים בדרך מדויקת. אנו מאמינים כי הנגשת המידע, תוך כדי הקשבה ללקוח ולמקבלי השירות שלו, יהפכו את המרחב הציבורי לנגיש, מכליל ומאפשר.
העולם צועד לכיוון של הכללת אנשים עם מוגבלות בחברה. בעבר אנשים עם מש"ה קיבלו שירות באמצעות תיווך, למשל בן משפחה או אפוטרופוס. הם אלה שהקריאו עבורם טקסטים והסבירו להם את מהות השירות שהם מבקשים לקבל, למשל בבנק, בסניף דואר, בביטוח לאומי וכדומה. אולם כיום השאיפה היא להגביר את העצמאות שלהם ועל החברה המוטלת האחריות להנגיש עבורם את המידע. משום כך הנגשה לשונית היא חלק חשוב מנגישות השירות ועל ארגונים לוודא שיש ברשותם טקסטים מונגשים למידע שהם מספקים לציבור.
תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), תשע"ג-2013, קובעות כי פישוט לשוני הוא התאמת המידע באמצעות מבנה פשוט ותוכן ברור. הטקסט:
הנגשה לשונית זו מתאימה לכל סוג של טקסט, כולל עלוני מידע, שאלונים, חוברות הדרכה, אתרי אינטרנט, ספרי לימוד, ספרי פרוזה ועוד. הפישוט יכול להתבצע בקובץ טקסט בלבד, בקובץ אודיו בלבד, בטקסט ובאודיו ובשילוב עזרים נוספים.
בנוסף אני מבצעת כתיבה בעברית קלה עבור עולים חדשים, אנשים מבוגרים וכל מי שיכול להיעזר בשפה קלה ונוחה. כמו כן אני מציעה שירותי הנגשה קוגניטיבית, הכוללים הנגשה של תהליכים מופשטים ומורכבים, כגון מפות התמצאות, תערוכות ומיצגים, מסלולי הליכה וכדומה.