הדרכה חווייתית לשירות נגיש

איך מרגיש אדם עם כיסא גלגלים שעולה לאוטובוס? איך מרגיש אדם עם מוגבלות בראייה בתור לקולנוע? 

הדרכה חווייתית מדמה את עולמו של האדם עם מוגבלות, כדי שאנו, נותני השירות, נוכל לתת את השירות הטוב ביותר לכולם. ההדרכה כוללת מבוא מעניין עם מצגת וסרטונים על החקיקה בתחום הנגישות ועל סוגי מוגבלויות; תחנות שבהם מתנסים המשתתפים באביזרי עזר שונים, כגון כיסאות גלגלים, מקלות נחייה, לוח תקשורת וכדומה;  קבלת 'ארגז כלים' למתן שירות נגיש. 

למי מתאים? לכל ארגון שיש בו מעל 25 עובדים נותני שירות. 

איפה? אצלכם בארגון, בכל רחבי הארץ. 

מי מעביר? מורשי נגישות השירות ומדריכים בעלי ניסיון. 

מה מעבירים? הדרכה מותאמת בדיוק לנותני השירות שלכם, כגון נהגי תחבורה ציבורית, רשויות מקומיות, מוקד טלפוני, מכירות, בתי חולים ועוד. 

על ההדרכה חתום מורשה נגישות שירות וכל משתתף מקבל אישור השתתפות בהדרכה החווייתית. 

פרק ז' בתקנות נגישות השירות על הדרכת נגישות

להלן הסעיפים הרלבנטיים בנושא הדרכת נגישות לעובדים, מתוך תקנות נגישות השירות, 2013:

סעיף 87 – הדרכת כלל העובדים: איסור הפלייה, חובת מתן שירות שוויוני, עיקרי החובות החלות לפי החוק. 

סעיף 88 – הדרכת עובדים נותני שירות:

 – רקע על סוגי מוגבלויות. 

 – כללי התנהגות נאותים כלפי אנשים עם מוגבלות בעת מתן השירות. 

 – הדרכה פרטנית לעובד האחראי על אביזר עזר, כגון הפעלת מעלון או לולאת השראה.  

סעיף 89 – התאמת ההדרכה לפי מספר עובדים נותני שירות בארגון:

אם יש בארגון יותר מ-25 עובדים נותני שירות, יש לבצע את כל הפעולות להלן:

 – התנסות חווייתית (התנסות באביזרי עזר שונים המשמשים אנשים עם מוגבלות, כגון כיסא גלגלים, 
   מקלות נחייה, לוחות תקשורת ועוד).

 – הדרכה בדפוס או באמצעים דיגיטליים. 

 – הדרכה פרטנית לעובד האחראי על אביזר עזר, כגון מעלון או לולאת השראה.  

אם יש בארגון פחות מ-25 עובדים נותני שירות, אפשר להדריכם באמצעות אחת מדרכים אלה:

 – הדרכה פרונטלית. 

 – דפוס או אמצעים דיגיטליים.

העשרת העובדים וגיבושם

הדרכת נגישות חווייתית מלמדת את העובדים כיצד לתת שירות נגיש לאנשים עם מוגבלויות שונות, כגון אנשים עם מוגבלות בתנועה, אנשים עם מוגבלות חושית (ראייה, שמיעה) ואנשים עם מוגבלות קוגניטיבית או נפשית. ההתנסות באביזרי העזר ממחישה לעובד את ההתנהלות היום יומית של האדם עם המוגבלות, ומסייעת לו להעניק שירות נגיש ורגיש. 

הכשרות אלה מגבשות את העובדים בארגון ומעניקות לארגון ערך מוסף יקר ערך, נוסף על החובה להעבירן בהתאם לחוק. 

ליאורה רובינשטיין, מורשית נגישות השירות. במסגרת הייעוץ המקצועי אני מבצעת תחקיר על מהות הארגון, כמות העובדים נותני השירות, חובת ההדרכה הנדרשת וסוג ההדרכה הנדרש. אם יש צורך בהדרכה חווייתית, היא תועבר אצל הלקוח, בכל רחבי הארץ.  

נוסף על כך אני מספקת שירות של סקר נגישות ושירות של ייעוץ נגישות לרישוי עסקים

Call Now Button דילוג לתוכן